Friday, June 22, 2007

..do you need to be fanatical?

..i always believe that as a person, you need to believe in something, or somethings..that belief is what make you as a person..without a belief, you stand for nothing. you will only be a mass of flesh, blood and organs with an ability to self sustain youself, but nothing more. you won't be able to contribute, you won't be worthy of anything. because you won't be able to speak up for anything, stand up for anything.
..but does that mean you have to go overboard on your belief? to what extent do you stand up for your belief? i always admire people who stand up for their belief, attack when needed, but always know the limit..
kenapa gue ngomong gini..karena gue baru ngerasain dalam kerjaan gue, ada orang-orang yang kebetulan "merasa" berada di posisi yang berlawanan dengan pekerjaan gue dan for that reason, attacking.
like i said, gue gembira mereka percaya dengan apa yang mereka perjuangkan. tapi sebelum menyerang pihak lain, ada baiknya melakukan riset yang mendalam terhadap "calon opponent" mereka...dan satu hal lagi, melihat kedalam, apakah yang mereka perjuangkan adalah murni adanya..which gue percaya hanya segelintir orang didunia ini yang memperjuangkan belief mereka secara murni.
karena itu gue sangat pro beberapa organisasi non profit yang berada dibalik konservasi animal..mereka selalu gue dukung karena mereka melakukan pekerjaan mereka tanpa menyerang pihak lain. mereka melakukannya dengan conveying positive message to the world. dengan begitu mereka mendapatkan simpati dan dukungan..
to a certain extent you need to know when to stop, when to just stand still, and let the world build their opinion. world opinion yang terbentuk dengan sendirinya, dengan sukarela, akan jauh lebih kuat daripada yang dipaksakan...
that's also why i never believe in fanatical movement..anything fanatic will only result in violence..

No comments: